Powered By Blogger

Monday 8 June 2015

Omong kosong



5/3/2011 Perjumpaan bersama Ahli Persatuan Penjaja

Aku masih ingat lagi tarikh ini, dengan gagahnya aku pergi perjumpaan bersama Ahli Persatuan Penjaja dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur di Hotel KL bersebelahan dengan MAIWP, sepatutnya waktu itu aku kena balik kampung, ada hal. Disebabkan meeting ini hanya setahun sekali (kot), jadi aku pergi jugak supaya aku tak ketinggalan. Rata-ratanya yang hadir semuanya orang dewasa. Pandang diri sendiri " Aku sorang aje ke yang tak berapa nak dewasa yang datang?ohh demm." bisik dalam hati.

Ramai yang pandang pelik dekat aku. Ada aku kesah? Mungkin sebab ketinggian aku yang tak berapa nak matang (pendek) mereka nampak agak pelik. 

Lantak..

Beberapa minit kemudian VIP, tak berapa nak VIP masuk melalui pintu utama yang membelakangi aku. 

*senyap*


" Saya sebagai Presiden Ahli Persatuan Penjaja, saya akan berusaha untuk membela serta memperjuangkan nasib Orang Melayu, Penjaja & Peniaga Kecil Melayu di Wilayah Persekutuan  serta seluruh Malaysia" 

akhir kalam daripada Presiden Ahli Persatuan Penjaja, Dato' Rosli

Dengan kata-kata manis yang dijanjikan oleh Presiden Ahli Persatuan Penjaja Kuala Lumpur,aku dengan yakinnya dan berharap aku akan dapat apa yang aku impikan.

2 tahun kemudian...


Tidak dapat apa-apa maklumbalas. Apabila ditanya berkenaan dengan permohonan gerai, alasan yang mereka berikan. 

" Kami tak buat meeting lagi dengan Dewan Bandaraya, harap bersabar"


sabar..


Setahun kemudian 

Benda yang sama diulang,

Aku: " Bila permohonan saya nak lulus? Hampir 3 tahun saya tunggu."
APJJ: " Dewan Bandaraya tak buat meeting lagi, macam mana borang awak nak lulus. Yuran APJJ dah bayar? Kalau tak bayar, awak tidak aktif dalam Ahli Persatuan." 
Aku: " Duit nak, tapi satu ape pun saya tak dapat. Jangan bodohkan kami Dato'!" nada tegas.

tet tet tet.. talian mati

cis! dasar macai.


2015
Soal perkara yang sama ,

 APJJ: " Dewan Bandaraya tak buat meeting lagi, ramai lagi yang buat permohonan, bukan awak seorang ye"
Aku: " EMPAT tahun saya tunggu, bukannya 4 bulan. Yuran saya sudah bayar. Nak tunggu berapa JUTA baru saya boleh dapat? memang la bukan saya seorang sahaja yang membuat permohonan, kalau semua borang dah perap dalam laci dan mengharapkan duit daripada AHLI apa pun tak akan selesai masalah."

jawapan yang mereka berikan " MOHON BERSABAR DAN BAYAR YURAN AHLI"




Setiap hari, setiap bulan sehinggalah kini, aku menanyakan benda yang sama


Akhirnya, 

Setiap kali aku telefon, mereka langsung tak angkat panggilan aku.


Umpama tanam tebu dipinggir bibir, semuanya OMONG KOSONG.


sekian...

KISAH AKU

sebenarnya panjang lagi ceritanya,so aku pendekkan.penat nak taip.



No comments:

Post a Comment